wtorek, 21 listopada 2023

"Agentka" - Alan Hlad


Zainspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia bohaterskich szpiegów! Rok 1942, kiedy wynik wojny wisi na włosku, prezydent Roosevelt wysyła nieprawdopodobną grupę zadaniową z wyjątkową misją. Bibliotekarze wyszkoleni w szpiegostwie i specjaliści od mikrofilmów, współpracujący ze specjalnym oddziałem Służb, zostają rozlokowani po całej Europie. Pozyskując i przeglądając gazety, książki i podręczniki techniczne, zbierają informacje o rozmieszczeniu wojsk i uzbrojeniu. Maria Alves zostaje wysłana do Lizbony, gdzie skrupulatnie fotografuje publikacje. Współpracuje z Tiago – portugalskim właścicielem księgarni, który wykonuje własną, niepewną misję, pomagając żydowskim uchodźcom. Gdy Maria i Tiago zbliżają się do siebie, ich wspólna przyszłość jest zagrożona. Kobieta dostaje bowiem nowe zadanie, które zaprowadzi ją w samo serce wewnętrznego kręgu sympatyków Fuhrera! Amerykańska bibliotekarka i portugalski handlarz książek; misja, która może odmienić losy wojny.

Maria- portugalska Agentka zostaje wysłana do pracy w Lizbonie, która wykonuje swoje zadanie z bardzo dużą starannością jak i ostrożnością by móc zdobyć ważne dokumenty. Dołącza do niej Tiago - handlarz książek, który również ryzykując swoje życie próbuje ratować inne. Tych dwoje pośród wojennego okrucieństwa łączy uczucie. Czy przetrwa? Czy wojna nie przeszkodzi Im na wspólnej przyszłości?


"Agentka" należy do tych książek, które ciężko odłożyć. Wciąga od pierwszych stron i zapada w pamięci na dłużej. Cała fabuła dzieje się w czasach II wojny światowe i przedstawia prawdziwą historię szpiegów.
Autor dobrze oddał klimat tamtych czasów. Porusza trudne tematy, nie brakuje w niej dynamiki, wojennych konfliktów, spisków, romansu, zwrotów akcji, rycerstwa i momentów wyciszenia.  Książka jest niezwykle poruszająca, ale też pięknie ukazuje miłość w czasach wojennej zawieruchy.  Poznajemy losy kilku bohaterów, które dodatkowo wzbogacało fabułę, gdyż z zainteresowaniem śledziłam jak ich ścieżki się przeplatają i jak na siebie wpływają. Lektura powieści skłania do refleksji o okrucieństwie wojny, o człowieczeństwie i wartościach, którymi warto kierować się w życiu.
Polecam.

Pozdrawiam 



8 komentarzy:

  1. Nie słyszałam jeszcze nazwiska tego autora. Książka mogłaby mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam dużo o II wojnie światowej, ale jeszcze nigdy nie trafiłam na historię szpiegów opowiedzianą przez pryzmat bibliotekarzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłaby mi się spodobać. Zapowiada się interesująco

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej pozycji nie znam, ale mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tym autorze. Książka zapowiada się całkiem świetnie

    OdpowiedzUsuń
  6. O szpiegach chyba jeszcze nie czytałam. Z chęcią bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie czytałam takich książek. Czuję że będzie mi się podobała

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tego typu książki. Kryminały i właśnie historie szpiegowskie to jest to co mnie najbardziej interesuje. Dziękuję bardzo za przedstawienie tej książki. Chętnie ją przeczytam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My women's world , Blogger