środa, 26 kwietnia 2023

"Pokój już na ciebie czeka" Catherine Reiss

 

CATHERINE REISS Pokój juz na Ciebie Czeka

Wydawnictwo: WSPOS

"Osiemnastoletnia Anna Miruć budzi się w dziwnym pokoju, zupełnie nie pamiętając, jak się w nim znalazła. Jest z nią Lola, która zachowuje się co najmniej dziwnie. Choć jej fizyczność wskazuje, że jest rówieśniczką Anny, opisuje siebie jako dwunastoletnią dziewczynkę, a na łóżku trzyma kolekcję pluszowych maskotek pozbawionych oczu. Inna mieszkanka ośrodka – Eris, która wydaje się chodzącą dobrocią – oprowadza Annę po „domu” i zapoznaje z panującymi zasadami. Co jednak dzieje się naprawdę, a co stanowi wytwór wyobraźni bohaterki? Równocześnie ktoś z zewnątrz pragnie mieć Annę tylko dla siebie i przygotowuje dla niej specjalnie wygłuszone pomieszczenie.
Pokój już na ciebie czeka to niepokojąca, wciągająca opowieść, w której czytelnik z każdą kolejną stroną przekonuje się, że nic nie wie o Annie, o miejscu, w którym się znalazła, ani o miejscu, do którego ktoś bardzo chce ją zabrać."


Jeśli chodzi o moją opinię na temat książki, to miota mną mnóstwo emocji. Serio! Totalnie się nie spodziewałam takie toku wydarzeń. Na dzień dobry autora postarała się by sama okładka sprawiła, że jeśli odbiorca jest fanatykiem treści budzących dreszcz emocji to tu na bank przepadnie i czym prędzej będzie chciał poznać to mroczne miejsce, które zapowiada mnóstwo tajemnic i niewiadomych. Sama się tak nakręciłam, że prawie sama sobie ułożyłam fabułę książki! Nie pozostało mi nic innego jak chwycić ją w ręce i zacząć czytać.
Jak pomyślałam tak zrobiłam a książkę jak nigdy przeczytałam jednej nocy. Tak, zarwałam noc, bo szukałam ciągu dalszego, który nie nadchodził....
Pierwsza no może prawie połowa książki minęła całkiem ciekawie. Autorka fajnie przedstawiła obraz początkujący całe wydarzenie od momentu kiedy to bohaterka budzi się w nieznanym dla niej pokoju. Dzieliła go z dziewczyną, która mimo podobnego wieku zatrzymała się ciele nastolatki. Poznaje też inne koleżanki, które każda z nich łączy jedno-trauma z przeszłości, która całkowicie odbiła się na ich egzystencji. Każda z tych osobowości jest inna, barwna, ciekawa, wywołująca mnóstwo skrajnych emocji. W między czasie poruszone są też inne wątki, które spójnie łączą całość, lecz jak dla mnie wszystko za długo się działo. Dosłownie kilka rozdziałów przed końcem akcja nabiera tempa i sprawia, że patrząc na kartki dobijające końca mam w myślach jedno.... no jak będzie zakończenie nie te o czym myślę to zejdę sama i znajdę się w takim ośrodku z różowymi ścianami! 
A jak! Myślałam, że autorka  zrobi zakończenie poświęcając jedną stronę... co byłoby niedorzeczne, po tylu wychodzących tajemnicach. Na szczęście, skończyło się wiem, że będzie kolejna część, która ma mi wynagrodzić niedosyt i chęć poznania, co dalej! Co stało się z Anną, co z jej koleżanką, która usilnie próbowała ją odnaleźć i czy w ogóle książka znajdzie swój pozytywny finał przy tak silnie budujących emocjach. 

Historia jest nieprzewidywalna i czytelnik z kartki na kartkę dalej nie wie co tak naprawdę spotkało te wszystkie dziewczęta. Autorka tak umiejętnie zwodzi czytelnika, że mimo dalszych rozdziałów powinno wiedzieć się więcej a tak naprawdę jest się dalej w martwym punkcie mimo tego iż akcja wciąż nabiera innego tempa. Świetne granie na uczuciach a raczej na emocjach, budowanie napięcia, jak i pokazanie drugiej strony medalu. Pokazanie osób zamkniętych w ośrodkach z zaburzeniami, które nie zawsze zostają dobrze wysłuchane a wręcz odbierane tak aby sprawa nie zawsze była powiązana z faktami. Czasem osobę z zaburzeniami bierze się za pozbawioną racjonalnego myślenia i to co mówi, co przeżywa, odbierane jest jako "wyimaginowany scenariusz chorego" co czasem bywa mylne w diagnozie a chory pogrąża się jeszcze bardziej w niemocy i braku pomocy z jakiejkolwiek strony. 


"Pokój już na Ciebie czeka" to thriller psychologiczny. Fabuła mroczna, napięta, skłaniająca nie tyle co do refleksji ale też sprawia, że patrzymy na świat troszkę inaczej. Warto czasem zatrzymać się i i poczuć wilgotną powiekę, która jest efektem poznania innego życia o którym My na co dzień nie mamy pojęcia! Książka przedstawia kilka pokoi....kilka osobowości a każda  z nich z innym bagażem doświadczeń niekoniecznie tych dobrych. Brak bezpieczeństwa, samotność i bezradność jak i strach co przyniesie jutro...jedynie te tabletki, które uwalniają przed koszmarem, który codziennie pojawia się od nowa! Chciałabyś znaleźć się w takim miejscu?

                       Pozdrawiam,



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 My women's world , Blogger